FOTO: Sergi Campdelacreu

Durant tres dies el Circuit de Catalunya ha celebrat una festa històrica i nostàlgica, amb un complet programa esportiu i d’activitats per a tota la família


Espíritu de Montjuïc va donar per finalitzades ahir les tres jornades dedicades a l’automobilisme clàssic amb vuit darreres curses -que se sumen a les cinc que es van disputar el dissabte- i multitud d’activitats per a tots els públics i edats. Els entusiastes del motor van poder gaudir amb un autèntic festival vintage de la mà d’Escuderia Targa Iberia i les Peter Auto Series, que van reunir els clàssics més prestigiosos de les dècades dels 60, 70, 80 i 90. Es calcula que 27.000 persones han passat pel Circuit de Barcelona-Catalunya per presenciar l’esdeveniment esportiu durant aquests tres dies.

El pàdoc, normalment inaccessible per al públic, s’ha convertit en l’espai més concorregut. Aquí s’han pogut veure exposicions com la de SEAT, que celebra el 50è aniversari del SEAT 1430 i el SEAT 850 Sport Spider; l’exposició itinerant del Repsol Racing Tour; el concurs d’elegància “Art en Moviment” amb autèntiques joies de l’automoció; concentracions de clàssics; participar en balls de saló; o simplement viure l’ambient revival que ha envaït el Circuit aquests tres dies. Els més petits també han gaudit d’activitats pensades per a ells com els autos de xoc o els tallers i jocs que s’han realitzat en una carpa de circ, on no han faltat els pallassos.

The Greatest Trophy va ser la disciplina encarregada d’inaugurar l’activitat a pista diumenge el matí. El rebatejat trofeu d’origen italià, el Trofeo Nastro Rosso, que agrupa esportius i GTs de les cases més prestigioses de cotxes, va tenir un guanyador inesperat. Christian Bouriez, als comandaments d’un Bizzarrini 5300 GT 1965, que va ser el vencedor d’una èpica i ajustada batalla a pista. Bouriez, que dissabte no va poder acabar la primera prova i que ahir partia des de l’última línia de la graella, ha pogut rescabalar-se amb magnificència.

La nodrida graella d’Heritage Touring Cup va ser liderada per un BMW 3.0 CLS 1975 pilotat per Christian Traber. El suís va fer un treball impol·lut al certamen que pretén rememorar l’antic Campionat d’Europa de Turismes (ETCC) disputat entre 1966 i 1984. Traber va signar la ‘pole position’ i ahir va aprofitar el seu avantatge a la graella per aconseguir també la victòria.

FOTO: Sergi Campdelacreu

Una de les proves més esperades del cap de setmana va arribar ahir. Els prop de 50 participants de la Classic Endurance Racing 1 van fer homenatge als seus GTs i Prototips de 1966 a 1974, amb una hora d’emocions fortes. El més avantatjat va ser Claudio Roddaro amb el seu Porsche 917 1969. Tot i això, gens fàcil li ho va posar David Hart amb el Lola T70 Mk III B 1969. Només van haver-hi tres segons de diferència entre tots dos, amb Alexander Furiani (Chevron B 19 1971) molt endarrerit, en la tercera plaça.

La Classic Endurance Racing 2, per la seva part, que concentrava els clàssics més moderns d’aquesta disciplina (de 1975 a 1981) va abaixar el teló d’Espíritu de Montjuïc. Amb una bandera vermella durant els últims compassos que va provocar la fi prematura de la cursa, Yves Scemama es va coronar vencedor als comandaments d’un TOJ SC 304 1976. Malgrat no haver vist la bandera de quadres a la pista, Henry Fletcher (Chevron B26 1974) i Maxime Guenat (Lola T 286 1976) van acabar perseguint el rastre del suís i copant el podi.

L’única prova monomarca de l’esdeveniment va ser la de 2.0L Cup, representada pels Porsche 911, un model emblemàtic molt popular a la dècada dels 60. Sens dubte, es podia pronosticar que seria una de les curses més renyides, i així va ser. Andrew Smith i Oliver Bryant van haver d’esperar a la penúltima volta per a recuperar la primera posició que havien obtingut en els entrenaments qualificatius, disputant-se l’or amb Mark Sumpter, que al final va ser segon. La lluita pel tercer esglaó del podi va ser igual de vibrant: Xavier Dayraut es va posar tercer després de l’últim gir de la cursa, entrant a la recta principal.

FOTO: Sergi Campdelacreu

El contrapunt als vehicles més antics el va posar l’Endurance Racing Legends, amb models de finals dels 90 i principis dels 2000 que disputaven curses com les de Le Mans Series. Amb un Ferrari 333 SP 1996, Michel Lecourt va brillar per sobre de la resta. El francès, juntament amb el seu company Raymond Narac que dissabte va ser segon, va marcar el ritme en la categoria, recopilant excel·lents resultats durant tot el cap de setmana.

Independent de les Peter Auto Series, el campionat ‘de casa’ va celebrar també una última batalla al Circuit. David Hart i Olivier Hart van ser els noms propis de l’Iberian Historic Endurance. El duet holandès va monopolitzar la posició d’honor amb un Ford GT40. El certamen ibèric és el que més participants de casa presentava. El millor classificat d’aquest col·lectiu va ser Pedro Salvador (Porsche 911 3.0), en la vuitena posició absoluta.

Opina

Please enter your comment!
Please enter your name here