Desconnectar del dia a dia, aprimar-se, pertànyer a un grup social, competir o simplement buscar un estil de vida més saludable… són algunes de les claus d’èxit del running, una de les activitats esportives que més ha crescut a nivell popular en els últims anys (en cinc anys s’ha doblat el nombre de practicants, segons les enquestes oficials sobre hàbits esportius). I és que la gent veu en ell un mètode pràctic –només cal sortir al carrer- i econòmic –a priori no cal apuntar-se a un gimnàs- a través del qual aconseguir el seu objectiu.

Tot i semblar tot molt positiu, la realitat és una altra. Estudis han demostrat que una de cada dues persones es lesiona practicant aquest esport. Degut a la facilitat en practicar-lo, són moltes les persones que decideixen aixecar-se de la cadira per posar-se a córrer, però s’ha de tenir en compte que no totes tenen les mateixes necessitats fisiològiques i, per tant, no a totes els hi convé posar-se a córrer des del minut 1.

El primer pas que s’ha de fer és posar-se en mans d’un professional de l’esport perquè valori les necessitats de la persona i a partir d’aquí poder establir un pla d’entrenament. L’entrenador ajudarà a fer una bona progressió de treball per tal d’aconseguir la meta establerta prèviament entre els dos. Aquest pas, per a molts, pot semblar que només l’hagi de fer la gent que ja tingui un cert nivell, però realment qui més ho necessita són els inexperts. Un cop establert l’entrenament, serà indispensable la continuïtat i el feedback directe amb l’entrenador, fet que ajudarà a seguir evolucionant de manera favorable.

Un altre pas que s’hauria de contemplar són els hàbits alimentaris. El propi entrenador podrà fer una valoració dels mateixos i indicar la necessitat o no de posar-se en mans d’un nutricionista. La modificació dels àpats a nivell de nutrients, horaris, inclús la forma de cuinar-los, farà que la progressió i l’assimilació dels entrenaments sigui més efectiva.

Aquests són els dos passos principals a tenir en compte si ens volem iniciar en el running. A partir d’aquí, s’haurà de tenir clar que l’objectiu establert es complirà en base de la consecució de petits objectius del dia a dia. No és recomanable fer grans canvis de cop, però si fer petits canvis que et portaran a l’èxit.

Així doncs podem definir 4 punts clau per tenir èxit i aconseguir l’objectiu proposat:

1. Visualització de l’objectiu.

2. Creure en un mateix/a.

3. Esforç.

4. Continuïtat.

Amb aquestes claus en el punt de mira i assessorament tècnic, el running és molt més fàcil i segur.

Opina

Please enter your comment!
Please enter your name here