Arriba la temporada de l’any més desitjada per a tots, les vacances d’estiu, i és moment de desconnectar i gaudir de tot allò que estimem. Però, la paraula vacances o desconnexió no significa aturada de tot i tornar a un estil de vida passiu, significa dedicar temps a allò que ens agrada fer, com passar temps en família, gaudir d’un dia de platja, llegir un llibre, descansar i frenar el ritme que portem durant tot l’any i, perquè no, seguir fent el nostre esport, encara que aquest sigui de menys intensitat. I és que, fer vacances no significa perdre pel camí tot allò que hem aconseguit durant la temporada

Apunta’t els següents consells, perquè siguis on siguis i vagis on vagis, segueixis mantenint-te en forma aquest estiu! Tant si fas platja o muntanya gaudiràs d’infinitats d’opcions actives per a tu i la teva família.

Si vas a la platja…

Caminar. És una de les activitats estrella a les vacances, fàcil, saludable i assequible per a tots els públics. Amb una intensitat regulada i amb un pas constant d’entre 30 i 60 minuts diaris, aconseguirem mantenir l’estat físic i no perdre la forma física. A més, si vols alliberar les tensions a les cames així com l’estrès, l’opció més interessant és, de bon matí, caminar amb cames dins de l’aigua per tal de fer sentir la resistència extra de l’aigua, així com l’aigua freda, que t’ajudarà a millorar la circulació i disminuir la sensació de pesadesa.

Córrer a l’aire lliure. Si córrer ha estat la teva activitat durant l’any, ara és moment de gaudir-la a la fresca sortint en horaris on el sol ja s’hagi amagat i gaudint d’unes vistes úniques. Si busques mantenir la teva resistència cardiovascular treballa a un ritme moderat (65-75%) durant 45 i 60 minuts. Recorda que t’ajudarà a mantenir l’equilibri entre el teu pes habitual i els excessos de l’estiu. Pots escollir córrer per la sorra, en ser un terreny més tou, tindràs menor impacte; i per altra banda, tindràs major despesa energètica, cremant més calories i com s’exigeix més als muscles, enfortiran especialment els turmells, així com tríceps surals i quàdriceps.

Hit. Si només tens entre 20 i 30 minuts per fer esport i t’agrada mantenir una intensitat alta pots fer un treball intervàl·lic d’alta intensitat, fes sèries al teu ritme màxim entre 30-60 segons i recupera caminant durant  90-120 segons. Un entrenament molt efectiu que, inclús aprofitant la sorra de la platja, pots donar-li un plus d’intensitat sentint el treball del tren inferior.

Natació. Si vas a la platja, pots destinar un temps d’entre 20 i 40 minuts a nedar, que t’ajudarà a fer un entrenament global, que implica els principals grups musculars a més del treball cardiovascular.  Ideal per a tots els públics i, especialment, per aquells que pateixen problemes articulars i/o volen gaudir dels beneficis d’un entrenament a l’aigua. A banda, l’aigua del mar és més densa, per la seva elevada concentració salina, pel que es flota més, permetent una natació més fàcil i un esforç menor per mantener l’equilibri.

Voley-platja. És una forma molt divertida de fer esport, i recomanada per aquells que no volen marxar de la platja. Si no coneixes les normes del joc no passa res, pots adaptar-les al teu gust. Pots jugar en parella (un contra un) o animar a 8 amics i fer dos equips de 4 persones. No només t’ho passaràs bé, sinó que et mantindràs en forma. Amb aquest esport treballarem cames, glutis i abdominals.

Jugar a pales o frisbie. Són els clàssics jocs de l’estiu que t’ajudaran a mantenir la forma física activant les teves cames, a més del tren superior gràcies al treball inestable que et proporciona la sorra de la platja.

Esports d’aventura. Si t’agrada l’aventura et proposem aprendre el surf, el windsurf, el kitesurf, paddelsurf… són esports aquàtics que estan a l’avantguarda i accessibles en gairebé totes les platges.

Si vas a la muntanya…

Excursionisme. És una de les opcions si anem a la muntanya a passar aquest estiu. Realitza caminades a través de la natura. Actualment pots buscar rutes en diferents aplicacions o pàgines com és wikiloc que marca la intensitat, desnivell, i el temps aproximat de la sortida.  

Muntanyisme. Activitat de més intensitat, ja que no és un passeig tranquil com es considera una excursió. L’objectiu és arribar al cim de la muntanya. Per tant, mentre gaudim del paisatge podem fer un entrenament més intens on sentirem treballar el tren inferior, així com la nostra capacitat aeròbica, inclús en moments puntuals, puntes anaeròbiques si fem desnivell i/o accelerem el pas.

Escalada o Via Ferrada. Són esports per als amants de la natura, que volen gaudir de la verticalitat. Es tracta de pujar per paret vertical, mobilitzant tota la musculatura del cos tant braços com cames. La diferència entre un i altre és que l’itinerari vertical de la via ferrada es troba equipat amb material divers: escales de metall, grapes, presses… és aconsellable sempre anar en grup i dirigits per un coneixedor d’escalada o via ferrada.  

Esports extrems. I per últim, pels més arriscats, proposem pujar l’adrenalina amb activitats més extremes com és el barranquisme, ràfting… de la mà d’un professional.

Si no marxes…

Activitats diàries. Poden ser una oportunitat per no quedar-se parats, com anar als llocs caminant i evitar el cotxe, o fer ús de la bicicleta com a mitjà de transport, pujar escales i evitar l’ascensor, participar en jocs actius amb els nostres fills o néts, sortir a caminar mitja hora cada dia… amb una mica de creativitat trobarem moltes oportunitats per augmentar la nostra activitat física.

Opina

Please enter your comment!
Please enter your name here