Per què hi ha moments de l’any que vas més cansat?

0
430

No pots estar sempre al màxim però si ets regular tot i els dies durs, trauràs profit en la cursa objectiu.


Una estratègia avançada és buscar un efecte acumulatiu al llarg de la preparació. Si deixem un temps insuficient per una recuperació completa després d’una setmana d’entrenament i seguim progressant en les càrregues durant unes setmanes més, en el moment de recuperar produirem una supercompensació més elevada derivada del treball acumulat.

Evidentment, si volem una correcta supercompensació acumulada en perspectiva mensual, s’haurà de fer una recuperació més enllà d’un o dos dies fàcils que consideraríem suficients per una perspectiva setmanal i aquest període estaria al voltant d’una setmana de baixa càrrega d’entrenaments, tot i que dependrà de la capacitat individual. Tot i així, la recuperació durant aquesta setmana no serà del tot completa, ja que volem seguir acumulant l’efecte de supercompensació per a la prova des d’una perspectiva de temporada i no serà fins les dues setmanes prèvies a l’objectiu principal (o setmana prèvia en cas que sigui secundari) que afinarem de manera adequada per arribar en la nostra millor versió. 

Tot i que es tinguin pocs objectius al calendari, serà bo fer setmanes de recuperació activa i incorporar un test per avaluar el progrés, ja que si la acumulació de càrrega és excessiva pots arribar a sobreentrenar-te. Per dur a terme aquest mètode de distribució de càrregues amb èxit serà important planificar bé quin és l’objectiu final, al qual volem arribar en el millor moment de forma, progressar en les càrregues sent exigents amb nosaltres mateixos fins i tot els dies que ens sentim amb poca energia i autoregular la intensitat quan el nostre cos ens estigui donant senyals de que realment necessita afluixar, adaptant la recuperació a aquestes sensacions per davant de la planificació si és necessari.

És la millor manera d’aplicar la supercompensació? No existeix la manera perfecta, depèn de cada persona i del nombre d’objectius de la temporada, però sí que ha demostrat ser efectiva en la majoria d’esportistes per progressar exponencialment i rendir millor en dos o tres moments concrets si no es tenen competicions importants cada setmana.

Opina

Please enter your comment!
Please enter your name here