Frenant el ritme abans de competir podràs treure el millor de tu mateix en el teu objectiu

Si vols que tot l’entrenament previ al teu objectiu valgui la pena i trobar-te amb la teva millor versió, és imprescindible que entenguis el concepte de supercompensació. Aquest principi ens diu que després d’una càrrega d’entrenament i una recuperació adequada, l’organisme aconsegueix un nivell de condició superior. És a dir, que si estressem el cos i recuperem de manera adequada, no només compensem l’equilibri inicial, sinó que, si l’estímul ha estat suficientment òptim, es produeix una evolució del punt de partida, conegut com a supercompensació.

Una càrrega molt baixa d’entrenament seguida d’una recuperació provocarà una supercompensació molt baixa, insuficient per notar un rendiment significatiu més alt que al principi. Pel contrari, una càrrega molt alta d’entrenament necessitarà una recuperació tan llarga que, en el millor dels casos, ens situarà en el nivell inicial, i, en el pitjor, ens portarà problemes derivats de la fatiga, com el sobre-entrenament o les lesions. Aconseguir una supercompensació adequada és tot un art i requereix d’un pla d’acció fet a mida (preferiblement assessorat per un entrenador) a l’hora que una escolta contínua de les respostes del cos.

Aquesta supercompensació és la que buscarem el dia de la prova objectiu, desencadenant d’aquesta manera tot el potencial acumulat després del període d’entrenament. Per això, serà important recuperar bé, és més fàcil quedar-se curt que passar-se de llarg, però la clau està en recuperar just el que necessitem i d’aquesta manera competir en el moment de forma perfecte.

Hi ha qui pensa que recuperar significa perdre el que hem guanyat, però en realitat és quan recuperes que reculls el que has sembrat i el cos s’adapta realment a l’entrenament previ. 

Opina

Please enter your comment!
Please enter your name here