Arriba el bon temps i, després de Setmana Santa, es comença a parlar de la coneguda Operació Biquini… tothom té pressa per perdre aquells quilets que molesten visualment i aconseguir el cos desitjat. Has de tenir present, però, que cuidar-te no entén de vacances ni de temporades, un estil de vida saludable, així com un cos atractiu, requereix un treball que s’ha de mantenir en el temps



INVERSE
Podem aconseguir un cos 10 en 3 mesos?

Existeix molta informació, inclús comercialització, de productes que prometen dietes miraculoses, entrenaments molt efectius o productes de suplementació crema greixos que diuen garantir la pèrdua de pes de forma ràpida i efectiva. I aquesta propaganda atractiva és un ganxo pels més impacients o per aquells que s’han despertat en el mes d’abril.
Però malauradament això no funciona! No podem aconseguir formar un cos en 2-3 mesos. Els resultats no són a curt termini i aquests arriben quan hi ha un treball de tot un any mitjançant un entrenament, seguint uns hàbits alimentaris saludables i un correcte descans. Per tant, si la feina no està feta, no podem córrer cap al camí més curt per tal d’aconseguir els nostres objectius estètics, i si ho fas potser et trobaràs amb l’esgotament, el desànim i l’efecte rebot… i tornaràs a llençar la tovallola abans de l’estiu.

Què et proposem?

Simplement comença, si ara és el moment, no esperis més, comença avui mateix però tenint molt en compte que les teves expectatives potser no són realistes i has d’acceptar que els resultats arriben però quan toqui.

Llavors, no puc aconseguir cap canvi de cara a l’estiu si començo avui?

És clar que sí. En el moment que et decideixis iniciar-te a fer esport sentiràs una sèrie de canvis o beneficis que t’aporta la mateixa activitat física, com per exemple, et sentiràs molt més àgil i lleuger, sentiment de satisfacció i autoestima, bon humor, i per tant, una sensació de benestar i felicitat. A més, sentiràs que comences a despertar la teva musculatura, afluixar la rigidesa o malestar que genera una vida sedentària, augmentarà el teu nivell d’energia durant el dia, per tant sensació de vitalitat en tot allò que fas.

Tots aquests motius són més que suficients per decidir-te que t’has de cuidar i has de començar a moure’t.

I què passa amb el meu cos? Puc aconseguir millorar-ho fins a l’estiu?

El teu objectiu ha de ser arribar en una millor forma que l’actual, però mai la desitjada. I, a continuació, seguir treballant per tal d’estar en forma tot l’any i quan arribi l’estiu 2019, sabent que la base ja està feta, ajustar i perfilar la teva programació (entrenament + alimentació) per tal de lluir d’un cos 10.

Per tant, tenint en compte que ja has decidit començar la teva operació d’estar en formar tot l’any et deixem uns consells que t’ajudaran a aconseguir modificar els teus hàbits físics i alimentaris.

Marca’t un objectiu i sigues fidel a ell! Primer assegura’t que aquest sigui realista. Això t’ho dirà un professional. A partir d’aquí grava aquest objectiu en forma de frase a la teva ment… serà el teu motor en el moment de debilitat.

El camí no és fàcil! Si mai has aconseguit estar més de 3 mesos en un gimnàs, és símptoma de què la desmotivació t’ha guanyat. Has d’entendre que forma part del procés; per tant, mai oblidis que et trobaràs moments difícils, però que ho pots aconseguir si t’esforces i ets constant.

– Organitza’t i envolta’t de salut! Planifica el teu temps, reserva un espai realista a la teva agenda i que tu puguis dedicar-hi i, per últim, comunica-ho als teus familiars. A partir d’aquí comença una nova vida envoltada de salut, fixa’t metes més enllà de la bàscula, com pujar les escales, utilitzar menys el cotxe,  anima al teu entorn a què es cuidi…

–  No val copiar. Fer esport no és fàcil, no val copiar o adaptar entrenaments d’altres o trets de les xarxes i/o revistes. Cada cos té unes necessitats específiques i respon de forma diferent. Demana ajuda a un professional, ell et farà un anàlisis inicial, et marcarà el camí més adient i serà la teva millor guia per tal d’aconseguir-ho transformar la teva vida sedentària actual.

– L’entrenament també és a la cuina! Diuen que els abdominals es fan a la cuina, això vol dir que la nostra alimentació és clau si volem millorar el nostre rendiment, si volem guanyar força, si volem reduir el percentatge de greix i simplement si volem millorar la nostra salut. Per tant, hàbits tan senzills com beure aigua, consumir més fruites i vegetals, un no rotund a les begudes alcohòliques, begudes ensucrades i aliments ultraprocesats… Modificant aquests hàbits podràs transformar la teva salut i el teu cos.

Guanya el pols a les excuses! El temps és el condicionant número 1 que ens arrossega a l’abandonament. És qüestió de prioritats i tu ets la prioritat.

Per tant, guanya a aquest condicionant, i si realment no tens temps tan sols amb tres cops a la setmana, durant 30 minuts ben aprofitats és suficient. Cuidar-te no entén de vacances ni de temporades, un estil de vida saludable així com un cos atractiu requereix un treball que s’ha de mantenir en el temps.

Vols lluir d’un cos atractiu sempre? Ho pots aconseguir si comences l’operació d’estar en forma sempre!

Opina

Please enter your comment!
Please enter your name here