FOTO: Federació Catalana de Natació


Avui en dia hi ha moltes activitats fora de l’horari escolar que ofereixen tant l’escola com altres centres educatius. L’esport també és educar. I la natació és una de les millors opcions com a activitat educadora en la línia saludable, així com transmissora de valors i de maneres de fer, que servirà als infants en un present i en el futur

A les 7:15h de matí… “Aixeca’t, esmorza ràpid i vesteix-te! Arribem tard! Vaig en cotxe o caminant fins a l’escola, i a les 9h, (a vegades a les 8h) estic fent fila amb la professora. Fins les 16:30h o 17h de la tarda, amb pati de 30 minuts al matí i a la tarda alguns dies també. Em demanen que segui bé, que escolti i que estigui atent… estic nerviós perquè vull moure’m…”

Avui en dia hi ha moltes activitats fora de l’horari escolar que ofereixen tant l’escola com altres centres educatius. L’esport també és educar. I quina millor manera que mitjançant la natació?

Amics i amigues nous, en un entorn segur, divertit i on s’aprèn dia a dia. Durant el curs escolar, una hora de natació per la tarda a la setmana beneficia molt: aprendre a nedar, amb autonomia pel medi aquàtic, a divertir-se, a estar fresquet en època càlida… Volem que els nens siguin feliços alhora que sans. La Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana una hora al dia d’exercici físic suau o intens, pel que els hem d’ensenyar des de ben petits a cuidar-se per dins i per fora. La base d’un nen sa passa per mantindre’s actiu, ser àgil,  atent, solidari, empàtic… i feliç.

La natació l’hem de veure, doncs, com a una activitat educadora en la línia saludable així com transmissora de valors i de maneres de fer, que servirà als infants en un present i en el futur. I entre aquests, els aportarà altres beneficis com:

  • Ajudar al desenvolupament psicomotor, amb llibertat i continuïtat de moviments.
  • Permetre desenvolupar qualsevol exercici o joc amb més agilitat, sense patir lesions a les articulacions per haver d’aixecar més pes del que el nen/a es capaç de suportar.
  • La respiració a l’aigua activa el moviment diafragmàtic, múscul que transmet ritme als pulmons, millorant la seva capacitat respiratòria.
  • Augmentar el sentiment d’autoconfiança i independència, aprendre a nedar i desenvolupar-te sol al medi aquàtic és molt divertit.
  • El coneixement d’aquest medi, evita ensurts als pares i mares durant l’estiu sobretot.
  • Afavorir la relació i la integració social, amb un entorn nou amb nous amics i amigues i nous monitors, d’aquells que són divertits i t’ajuden a aprendre.
  • Fer esport una hora al dia incrementa la gana i la mobilitat intestinal.
  • L’esforç que representa a posteriori es transforma en relaxació i un bon dormir.

La natació pot esdevenir, a més a més, el precedent a l’esport de competició, tant de la natació com altres disciplines com el waterpolo o la natació sincronitzada. Esports als quals es pot accedir de manera progressiva, dinàmica i divertida, amb sistemes de treball dissenyats amb diferents nivells d’ensenyament, per tal d’aconseguir un aprenentatge global.

Opina

Please enter your comment!
Please enter your name here