El nutricionista Dani Garcia de la Mutualitat Catalana de Futbolistes dóna una sèrie de recomanacions perquè els futbolistes cuidin la seva alimentació per poder rendir a un nivell més alt


Són molts els jugadors i jugadores que estan interessats a saber quina és l’alimentació ideal per poder oferir un rendiment més elevat en la seva pràctica futbolística. Hi ha un creixent interès entre la gent jove per cuidar-se a l’hora de fer esport. Aquesta és, sense dubte, una agradable notícia per als professionals que treballen en el ‘Consultori Nutricional’ de la Mutualitat Catalana de Futbolistes.

És complicat elaborar una dieta ideal generalitzada, ja que depèn de factors com l’edat, el pes i el nivell d’exigència de cadascun. No obstant això, el nutricionista Dani Garcia Carvajal, de la Mutualitat Catalana de Futbolistes, dóna un seguit de consells bàsics per seguir una dieta saludable a aquells futbolistes interessats a cuidar la seva alimentació.

Els aliments que s’haurien d’incloure de manera regular en la dieta d’un futbolista són:

• Fruites i verdures.

• Hidrats de carboni complexes, que són aquells carbohidrats que el nostre cos necessita més temps en digerir (pasta, patata, arròs. Aquests sempre haurien de ser integrals menys el dia del partit).

• Aliments proteics (carn, peix, ous).

• Greixos de qualitat (oli d’oliva, peix, ous).

Els aliments que cal excloure són:

• Ultra processats (brioixeria industrial, carns greixoses com salsitxes, begudes ensucrades, etc.).

És una dieta recomanable per a un esportista en línies generals. Cal que els jugadors consultin al seu dietista perquè elabori una dieta més precisa tenint en compte les necessitats i característiques individuals de cadascú. Els usuaris que ho desitgin poden enviar les seves preguntes sobre nutrició esportiva al següent correu: nutricio@mcf.cat.

Opina

Please enter your comment!
Please enter your name here