Si has decidit cuidar-te, ja sigui per un objectiu de salut, estètic o per desconnectar, dedicar temps a cuidar el teu cos i ment és la teva millor decisió. Però el camí no és fàcil i si vols que sigui un èxit et donem unes recomanacions que t’ajudaran en aquest nou procés


Ja ha arribat el mes de setembre i la tornada a la normalitat. Per a molts setembre és sinònim d’iniciar-se a nous propòsits que complir, i un d’ells és tornar a la rutina del gimnàs i per altres començar. Si ets dels que tornes a la rutina segur serà molt més fàcil i les ganes de començar seran el motor per iniciar-te i no parar. Però si has decidit cuidar-te ja sigui per un objectiu de salut, estètic o per desconnectar, dedicar temps a cuidar el teu cos i ment és la teva millor decisió. Però el camí no és fàcil i si vols que sigui un èxit et donem unes recomanacions que t’ajudaran en aquest nou procés.

Recomanacions per a la tornada a l’activitat física:

1. Si mai has fet esport ni has estat apunta’t a un gimnàs, és important crear una nova rutina, per tant, el teu principal objectiu serà fer l’esforç de deixar el teu temps d’oci per cuidar-te i començar un nou camí.

2. És molt important entendre com funciona la nostra ment, i aquest sempre buscarà el camí més còmode i sense esforços, per tant hauràs de lluitar amb la teva ment quan arribin les mil i una excuses per no anar al gimnàs.

3. Planifica’t i fixa’t a la teva agenda els dies que has decidit fer esport. I recorda, amb 2 o 3 cops a la setmana dedicant-hi 30 minuts és suficient. Al començament, l’objectiu  principal serà respectar els dies fixats, i encara que no siguin els dies més efectius d’entrenament, hauràs aconseguit crear un nou patró o rutina difícil de trencar.

4. Inicia’t a l’activitat física progressivament. El cos necessita un període d’adaptació i és important respectar-ho per aconseguir els teus objectius. Les sensacions finals de cada entrenament han de ser positives, no vulguis fer-ho tot la primera setmana i queda’t amb ganes de tornar.

5. Facilita la teva decisió de venir al gimnàs, prepara’t la motxila el dia d’abans, informa al teu voltant i evita que cap excusa et faci no complir amb el teu objectiu de començar a cuidar-te.

6. Deixa’t assessorar pels professionals. Pensa que si mai has fet activitat física hauràs d’iniciar-te en el camí més adient per a tu i serà el teu camí. A més, cada persona és un món, al igual que cada objectiu que volem aconseguir té el seu procediment, per tant, no val copiar, ni imitar el que fan altres. Si vols assolir els teus objectius de forma segura i sense riscos confia en els professionals.

7. Els cruiximents són part del procés. Si fas una correcta progressió no hauràs de tenir tanta por als temuts cruiximents, però encara i així, si els pateixes, obliga’t a fer una recuperació activa fent una sessió d’equilibri (postural, ioga, mobilitat…), sortir a caminar, nedar… no deixis que et trenquin la rutina aconseguida.

8. Els resultats no són immediats.  És molt probable que durant els primers 30 dies arribin moments de desànim perquè serà major l’esforç invertit que els resultats obtinguts. Però has de saber que els resultats no són immediats però arribaran. Planteja’t que si la teva expectativa és massa alta serà un obstacle per avançar.

9. Pren consciencia del teu cos i escolta’l. Davant de qualsevol molèstia comunica-ho als professionals per tal d’adaptar el teu entrenament a teu estat actual.

10. Tingues en compte el descans entre sessions, per assimilar millor el teu entrenament i obtenir millors resultats.

I recorda, l’èxit dependrà bàsicament de fer un correcte procés inicial. Oblida’t del que has fet anteriorment, comença setembre, comences de nou, si vols ho pots aconseguir.

Opina

Please enter your comment!
Please enter your name here